Stowarzyszenie Effatha - sekty, zagrożenia wiary, apologetyka
www.effatha-org.7m.pl
Jan Paweł II o sektach

  • Ciekawe artykuły

  • Szukasz informacji o sektach?

  • Chcesz wiedzieć co zagraża Twojej wierze?

  • Nie wiesz jak bronić swojej wiary?

  • Potrzebujesz pomocy?

  • Chcesz nam pomóc?

  • Oświadczenie Ośrodków Informacji d/s sekt i NRR w sprawie działań p. Ryszarda Nowaka

  • Szukasz odpowiedniej literatury?

  • Wstecz

    Demoniczne gry i bajki

    Bajki

    Coraz więcej współczesnych bajek zaczyna przypominać animowane horrory i filmy sensacyjne, a nie gatunek literacki czy filmowy jakim jest bajka. Porównując bajki z przed kilkudziesięciu, czy nawet kilkunastu lat dostrzec możemy ogromne zmiany. O ile np. w Pszczółce Mai odnajdujemy cechy ludzkie przypisane różnym zwierzętom, z których wynika wiele morałów życiowych, zabawnych i pouczających sytuacji; zło, lenistwo, oszukaństwo jest tam napiętnowane, a prawdziwa przyjaźń, uczciwość, poświęcenie docenione - to współczesne bajki niosą ze sobą przemoc, agresję i magię, pomieszanie pojęć i wartości z antywartościami.

    Dzieci raczone są najwymyślniejszymi rysunkami potworów, szkieletorów czy demonów. Wątki kryminalne (morderstwa), sensacyjne (napady, rabunki, kradzież dyskietek i danych), okultystyczne (wróżki, magia, rzucanie przekleństw i uroków) jak też satanistyczne (demony) stanowią główną treść tych bajek.

    Jest to tym bardziej niebezpieczne gdyż dziecko nie umie jeszcze odróżniać fikcji od prawdy. Jeżeli dodatkowo bajka zaciera granice między dobrem a złem, prawdą i kłamstwem to dziecko wzrasta i kształtuje swą świadomość w oparciu o fikcję i kłamstwo.

    Często rodzice dziwią się dlaczego nauczyciele w szkole mówią o nadpobudliwości ich dziecka, dlaczego ich pociecha w nocy się budzi spocona i znerwicowana. Gdyby tak łaskawie zechcieli obejrzeć kilka bajek, jakie ogląda ich dziecko prawdopodobnie sami by się budzili z koszmarami.

    Ponadto obecne bajki niejednokrotnie uczą dziecko, iż moc w zwyciężaniu zła leży w magii i różnego rodzaju potworach, które można okiełznać. Tak dzieje się np. w Pokemonach. Dziecko nabiera przekonania, iż to co zagraża światu, miastu czy jemu samemu znajdzie ratunek nie w modlitwie, powierzeniu się Jezusowi czy wezwaniu Anioła Stróża lecz w boskiej wręcz mocy He-Mana, Supermana, Batmana (zauważmy, iż jest to postać nietoperza z rogami!).

    Święcący ogromne sukcesy Harry Potter nafaszerowany jest magią, którą - jak to ukazaliśmy wcześniej - Biblia potępia. W Harrym Poterze magia i okultyzm nie jest tylko jakimś dodatkowym epizodem - jak w klasycznej bajce. Stanowi ona główne źródło jego znaczenia. Zauważmy, iż Harry Potter zaczyna coś znaczyć w momencie gdy ujawnia swe magiczne zdolności. Za pomocą czarów pokonuje przeciwności i złych magów. Jednak nie ma białej i czarnej magii, za każdą z nich bowiem stoi zły duch. Co więcej książka sugeruje, iż ci, którzy nie mają wiedzy tajemnej są mugolami tzn. nieoświeconymi, ignorantami, niższą klasą od posiadających wiedzę tajemną tj. okultystyczną. To prawda, że w książce można znaleźć elementy przyjaźni, poświęcenia, miłości czy tęsknoty za rodzicami ale prawdą jest też, iż najgorsze kłamstwo to takie, które jest wymieszane z prawdą i dobrem. Bo jeżeli ktoś otrzymuje na tacy biały proszek do zjedzenia z informacją, iż jest to witaminka - robi się podejrzliwy. Natomiast jeżeli otrzyma apetyczną kanapkę z szyneczką, pomidorkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem a pod spodem znajdzie się odrobina arszeniku tej podejrzliwości i ostrożności może zabraknąć.

    Zadziwiające jak łatwo we współczesnych mediach to wszystko, co jest propagowaniem magii - a tym samym walczy przeciw czystości wiary chrześcijańskiej - znajduje pieniądze, czas na antenie i wielu zwolenników.

    GRY

    Pokrewnym, choć nieco oddzielnym zagadnieniem jest sprawa gier komputerowych. Dogłębna analiza tego tematu wykracza poza ramy naszego opracowania tu zauważmy klika faktów.

    Przede wszystkim rodzice winni być świadomi, iż dzieci i młodzież coraz więcej swego czasu spędza przy komputerze czy telewizji. Świat mediów i komputerowej rzeczywistości coraz mocniej kształtuje myślenie, wartościowanie a także zachowanie młodego człowieka.

    Jeżeli chodzi o gry komputerowe jest ich wiele rodzajów. Mają różne przesłania i charakter, stąd też nie można wszystkiego wrzucić do jednego worka. Bez wątpienia wszystkie wciągają gracza tak, iż 3 czy 4 godziny zlatuje przed monitorem "jak z bicza strzelił".

    Jednak znaczna ich część w dużej mierze odwołuje się do przemocy oraz treści okultystycznych czy wręcz satanistycznych. W bardzo popularnej grze Mortal Kombat tzn. "Śmiertelna walka" (jest kilka części tej gry) krew leje się strumieniami (i to w dosłownym tego słowa znaczeniu).

    W innej znanej grze Diablo gracz przechodząc kolejne etapy zabija wszystko, co napotka na swej drodze, by w końcu uśmiercić tytułowego Diablo.

    W wielu grach występują najprzeróżniejsze potwory, demony czy wręcz zabijanie i składanie bożkom ofiar z ludzi. Jedna z firm w reklamie swej gry napisała: "Wyobraź sobie czary, którymi zmienisz ziemię pod stopami wroga w pole ciekłem magmy? Wyobraź sobie grę, w której możesz rzucać przerażonych jeńców na ołtarz i poświęcać ich życie dla przyjemności bogów. Wyobraź sobie możliwość kreowania potężnych armii złożonych z przerażających bestii, które możesz kontrolować z każdej odległości." Zostawmy to bez komentarza!

    Tak więc zwróćmy uwagę, co oglądają nasze dzieci, aby być mądrym przed szkodą.

    Dziś, kiedy mamy wybór filmów, książek czy gier dla dzieci warto podjąć trud dotarcia i sięgnąć po to, co rozwija zdolności dziecka, uczy go pozytywnego myślenia, czy też wyrabia dobre wartościowanie. Zabronienie dziecku czytania jakiejś książki, noszenia we włosach spinki z Pokemonem, czy grania w jakąś grę, samo w sobie nie stanowi zazwyczaj rozwiązania problemu. Ważne jest, by o tym wszystkim umieć z dzieckiem rozmawiać, starać się wytłumaczyć mu (jeśli jest już nieco starsze) a także stworzyć dobrą i atrakcyjną alternatywę.

    Chodzi więc tu o to, aby nasza pociecha wzrastała nie tylko w latach ale także w mądrości u Boga i u ludzi.

    Andrzej Wronka



    © Wszelkie prawa zastrzeżone 2001-2018

    Stowarzyszenie EFFATHA
    e-mail: info@effatha.org.pl

    Ostatnio aktualizowane: 27.06.2005
    Strona istnieje od: 15.10.2001